Din spatele poveştii

Ce-mi doreşti tu mie, dragă Românie?

Sursa foto: http://static2.playtech.ro/

Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie? Ce-mi doreşti tu mie, dragă Românie?

Nu putea să treacă ziua de 1 decembrie fără să scriu ceva despre Ziua Naţională a României.

Să o spun drept, nu sunt vreo patrioată convinsă a acestei ţări, nu sunt mândră că sunt in mod special româncă şi nici nu flutur steagul României ori de câte ori am ocazia. Îmi place această ţară. Este frumoasă. Avem peisaje superbe şi dacă aş putea, aş vizita la fiecare final de săptămână câte un oraş pentru a afla poveşti, pentru a vedea straduţe, pentru a descoperi oameni noi. Cu siguranţa, m-aş fi simţit mândră de naţionalitatea mea, oriunde m-aş fi născut.

Dar, recunosc, visez la un trai într-o altă ţară şi asta nu pentru că m-am săturat de ţara asta, cum tot aud, ci pentru că îmi place să explorez locuri noi. Aş locui câte o lună într-o ţară. M-aş muta cu chirie dintr-un loc în altul să descopăr oameni, culturi, concepţii, poveşti de viaţă. Aş cutreiera lumea asta mare, doar eu, un troler si laptopul in mana, dar sunt sigură că în final mă voi întoarce acasă, în România.

Repet, nu sunt omul care să strige în gura mare că este mândru să fie român, dar nici nu voi arunca cu pietre în ţara mea. Aici este locul unde m-am născut, unde am crescut şi am învăţat, unde am fost educată şi unde m-am educat şi singură, unde am primit lecţii de viaţă şi unde continui să le primesc, dar şi unde am trăit cele mai frumoase amintiri!

Oriunde m-aş fi născut, mi-aş fi apreciat ţara şi aş fi încercat să fie ea mândră de mine, prin faptele şi vorbele mele, prin sufletul şi inima mea, prin omenia mea, aşa cum mă lupt în fiecare zi, aici, în România!

La mulţi ani, români dragi, oriunde vă aflaţi!

 

4 gânduri despre „Ce-mi doreşti tu mie, dragă Românie?

  1. Apreciez sinceritatea ta și faptul că nu mimezi un patriotism într-un mod habotnic. Da, cred că îți iubești țara fără a te bate cu pumnii în piept și fără a te etala cu mândrie dar așteaptă-te să fii denigrat/ă pentru asta. O spun din proprie experiență 🙂

      1. Total de acord! Bineînțeles ca nu toți avem același mod de gândire, problema este alta. Pe mine personal nu mă deranjează o opinie contradictorie ci faptul că spunându-ți părerea apelezi la agresivitate. Nu vreau să-ți impui capul cu prostii, doar că sunt după o repriză de replici tăioase avute cu o domnișorică care n-a vrut să înțeleagă nici în ruptul capului că gândim diferit :). În rest: numai bine!

Lasă un răspuns

