Tu cine ești?

Nu poți preveni totul. Anumite lucruri pur și simplu se întâmplă!

www.pinterest.com

 

„- Ești prea exigentă cu tine. Nu poți controla neprevăzutul și nu te poți simți vinovată pentru anumite lucruri ce pur și simplu se întâmplă. Esti om! 

– Te rog, repetă-mi asta până când voi înțelege și voi accepta!”

Am căutat mereu să am control asupra vieții mele, să nu întâmpin neprevăzutul și să fiu pregătită pentru orice eveniment ce se ivea. Dar nu poți preveni totul. Anumite lucruri pur și simplu se întâmplă!

Așa s-a întâmplat ca într-o seara aveam să cunosc un om, care urma să facă parte din viata mea și care să mă provoce să descopăr și să mă descopăr pe mine, cu toate fricile mele. Aveam să înțeleg cât de curajos a fost să accept că am nevoie de ajutor, de sprijin și de cineva cu care să vorbesc deschis.

Datorită terapiei pe care o făceam, trebuia să lucrez foarte mult cu mine, odată ce părăseam aceea camera. Ceea ce reușeam să înțeleg acolo, aplicam treptat în viața mea. Sau ceea ce descoperam în timpul discuțiilor, încercam să înțeleg afara, dincolo ce acei patru pereți, în societatea pe care am lăsat-o să mă tulbure, și să accept.

Într-o zi, când eram în metrou, îndreptându-mă spre serviciu, o doamnă m-a împins grăbită să coboare în stație. Prima reacție pe care am avut-o a fost să răspund deranjată de fapta dumneaei, dar ceva m-a oprit. Probabil faptul că aș fi fost ca toți ceilalți, când eu ma luptam să fiu eu!

O discuție imaginativă a urmat în mintea mea:

„- Oare de se grăbea doamna aceea atât de tare? 

– Se grăbea să coboare.

– Și dacă nu reușea să coboare la aceea stație, nu se putea întoarce?

– Ba da, dar îi era frică să nu întârzie la serviciu.

– Și dacă întârzia, nu se putea scuza?

– Ba da, dar probabil îi era frică să nu fie certată sau poate chiar concediată.

– Dacă ar fi concediat-o, nu și-ar fi putut găsi alt loc de muncă?

– Probabil, dar fi durat o perioadă. Mai bine îl păstrează pe cel pe care îl are deja.”

O simplă frică de a pierde metrou, autobuzul sau acel verde de la semafor, duce la ceva real cu care ne confruntam toți, iar totul se bazează pe experiențele noastre sau a celor de jur.

Nu înțelesesem de ce anumite evenimente din trecutul meu apar în prezentul din fiecare zi, de ce nu le pot uita, dacă am reușit să le depășesc. De fapt, nu le depășisem niciodată și îmi retrimiteau imaginile acelea pentru a-mi aminti că ele încă există în conștiința mea. Locurile în care s-a întâmplat să fiu bătută de băieți pe care nu îi cunoșteam, jignirile pe care le-am primit din partea acestora, furturile propriilor lucruri de care îmi era atâta drag și a banilor pentru mâncarea de la școala au lăsat urme adânci în existența mea.

Și atunci, mă întreb: cum să nu-ți fie frică de societate, când copilăria ți-a fost zdruncinată? Când tot ce îți doreai era să crești pentru a putea să le înfrunți pe toate?

Am avut curajul să sap adânc în sufletul meu, să descopăr fiecare trăire și sentiment și să înțeleg cine sunt astăzi!

Tu cine ești?

 

 

 

3 gânduri despre „Nu poți preveni totul. Anumite lucruri pur și simplu se întâmplă!

Lasă un răspuns

